Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

søndag 7. juli 2013

Valmuesøster

Denne planten ble kjøpt for 2 år siden og siden da har jeg ventet tålmodig på blomstringen. I år fikk den endelig knopper, men hvor skuffet jeg ble når jeg så den blå fargen. Jeg har jo kjøpt lyseblå valmuesøster. Men men ...

I tillegg viser det seg at den tåler ingen vind, noe som ikke er så praktisk i vårt strøk. Jeg rakk i hvert fall å ta bilder:-)))


Til tross for skuffelsen ble jeg likevel fasinert av den blomsten og har bestemt meg for å skaffe både hvit og lyseblå variant:-)




5 kommentarer:

  1. Valmuesøstrene er lekre og elegante, men de forsvinner fort når det blåser. I dag har vi hatt sterk kuling og regn, og da ble alle valmuesøsterblomstene blåst bort. Min hvite valmuesøster,var kjøpt som blå, så noen ganger kan feilkjøp bli lykke.Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Nydelig blomst. Jeg har også planer om å plante ned noen sånne.

    Ha en finfin dag!!

    SvarSlett
  3. Herlig Valmuesøster! Takk for alltid hyggelige hilsner hos meg. Du spurte om mine Allium kommmer igjen hvert år. Det varierer litt. Noen kommer, noen går. Fuglestjernen er som du spør om en løkplante. Ha fine sommerdager i nord:)

    SvarSlett
  4. Nydelig og spesiell farge på din valmuesøster, jeg syntes den var vakker :)
    Tror jeg også må skaffe meg en slik blomst etterhvert, etter den harde vinteren er det jo blitt ledige plasser i blomsterbedene igjen.
    Takk for hyggelig kommentar, håper det går fint med aroniahekken din!

    SvarSlett
  5. Hei igjen. Takk for at du ga navn til min Bakjestjerne. Så på nettet og kjente den igjen:) Ha det fint.

    SvarSlett