Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

søndag 29. juni 2014

Botaniske tulipaner i hagen min

Takket være hagebloggen Moseplassen har jeg oppdaget botaniske tulipaner. Det sies at de kommer tilbake år etter år og kan til og med formere seg. På høsten i fjor plantet jeg mine første botaniske tulipaner. De ble kjøpt på nettbutikken Botanisk Verden og nå sprer de glede i hagen min.
 Etter to uker med lave temperaturer, vind, sludd og snø, kom endelig solen frem og skjermtulipan, Tulipa Tarda turte å åpne seg for å vise sin skjønnheten frem.

Skjermtulipan, Tulipa tarda

Skjermtulipan, Tulipa tarda

Skjermtulipan, Tulipa tarda
Persian Pearl som er en duftende, lav botanisk tulipan er også i blomst, men den har ikke åpnet seg enda. De ble dessverre lagd ned av vinden, men vakker er de uansett.

Tulipa humilis Persian Pearl
Jeg synes at det er stas at de blomstrer nesten samtidig med Tulipa Tarda.
Tulipa humilis Persian Pearl
Her er det Tulipa Sylvestis i selskap med stormarikåpe og forglemmegeisøster "Variegata". Synd hvis jeg ikke ser den i blomst pga ferien. 
 

Jeg har også plantet Tulipa saxatilis ‘Lilac Wonder’, men jeg finner den ikke noen plass:-(

1 kommentar:

  1. Virkelig flotte! Jeg har og noen av disse, og er blitt så glad i dem:) Og skal få ta i flere. Jeg har bare to sorter nå.

    :-)

    SvarSlett