Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

mandag 24. september 2012

Nye blomsterløk ble satt i jorda

Jeg har fått en pakke fra www.zimtrade.no og heldigvis var jeg ganske rask med å sette løker i jorda. I natt var det nemlig frost.

Lilje tulipan "Ballerina"
Farge: orange
Høyde: 40 cm
Blomstringstid: Mai-juni
Meget lang blomstringstid og tåler godt regn.



Muscari 'Armeniacum'      
Den best kjente perleblomst.
Hver løk gir flere blomster med en klarblå farge.
 Blomstrer i april-mai. Høyde 15-20cm.


Narcis 'Ice Follies'
En gammel og meget god sort,
hardfør og med god gjenblomstring år etter år.
Foholdsvis stor og åpen blomst. Høyde 40cm.
Blomstringstid: April-Mai

Krokus 'Blue Bird'
Hvit med gul bunn,
og blå-lilla store sjateringer på utsiden av kronbladene.
Høyde 8 cm.


Fritillaria 'Meleagris' i blanding (Vipeegg)
En fin blanding med alle de kjente fargene.
Høyde 20-25cm.




Jeg har også kjøpt flere løker avAllium "His Excellence" og Gregii tulipan Plaisir, siden jeg vil ha dem på flere plasser i hagen min

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar