Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

fredag 7. september 2012

Nye planter

I slutten av august var jeg en liten tur i Kirkenes og klarte ikke å kjøre forbi Antons hagesenter. Jeg tenkte bare å se litt og drømme meg bort, men skiltet "50 % på alle stauder" tvang meg til å handle:-))) Heldigvis har vi hatt noen varme dager og forhåpentlighvis rekker plantene mine å rote seg.





Her er listen over nye beboere i skråningen min

Hosta undulata "Mediovariegata"   Høyde: 70 cm
Kulegran Picea glauca Echiniformis
Sedum "Matrona"
Toppsvinerot Stachys monieri "Hummelo"
Stjerneskjerm Astrantia major "Ruby Wedding"
Korea-Skogskjegg.  Aruncus aethusifolius "Noble Spirit"
Rosestorkenebb Geranium macrorrhizum "Spessart"
Lammeøre Stachys byzantina "Silver carpet"
Krypjonskokoll Ajuga reptans "chocolate chip"
Krypjonskokoll Ajuga reptans "Altropurpurea"
Alunrot Heuchera micrantha "Palace Purple"
Revebjelle Digitalis purpurea "Gloxinaeflora"
Ridderspore Delphinium Magic Fountains "Blue"
Vinterglans Pachysandra terminalis
Iris germanica "Black Knight"
Kinasøte Gentiana sino-ornata "Borge"   Årets staude 2010. NB! lett å få til hvis den blir plantet i et surjordsbed. Gode naboer er lyng, lave Rhododendron og andre surjordsplanter, men siden kinasøte krever er solrik plass må den ikke plantes i skyggen av sine naboer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar