Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

mandag 25. august 2014

Hagekupp

Jeg er ganske sikker på at ingen hageentusiaster kan klare å gå fra hagesenteret med tomme hender når det er 50% rabatt på alle stauder. Jeg klarte det i hvert fall ikke .
Her er mine kupp
Crocosmia «Lucifer»    Den er ikke herdig, men jeg skal prøve å ha den i krukken som skal overvintre i kjelleren.
Gaura lindheimerii “Gaudi Pink”
Balkanstorkenebb Geraium cinereum “Alice”     Jeg utvider min storkenebb kolleksjonen
Blodstorkenebb Geranium sanguineum “Max Frei”
Engnellik Dianthus deltoids “Flashing light”
Phlox subulata “Early spring white”     Jeg har plantet mange phlox i hagen min, men ingen av dem trives her. Nå er det mitt siste forsøk.
Phlox subulata “Candy stripes”
Perleevigblomst  Anaphalis margaritacea “Neuschnee”
Gullakeleie Aquilegia chrysantha “Yellow Queen”
Primula Viallii (Den har stått lenge på ønskelisten min)
Legeblodtopp Sanguisorba officinalis “Tanna”
Duehode Chelone oblique
Revebjelle Digitalis “Mertonensis”
Klaseskumblomst Tiarella cordifolia
Duftskumblomst  Tiarella wherryi     Denne planten er helt ukjent for meg, derfor måtte jeg surfe litt på nett. Likte godt artikkelen på bloggen som jeg følger http://moseplassen.com/2008/06/tiarella-skumblomst/
Stjerneklokke Campanula poscharskyana
Stjerneklokke Campanula posch. «Lisduggan Variety»
Bispelue Epimedium grandiflora «Lilafee»
Grønnlilje Zigadenus elegans

 Busker:
Pinus mugo pumilio Sauherad
Norlandsskjærsmin  Philadelphus lewisii “Waterton”

Triumfspirea Spiraea billardii “Triumphans”
Snøballbusk Viburnum opulus “Pohjan Neite”
Norrlandsspirea Spiraea japonica “Norrbotten”

6 kommentarer:

  1. Hei! Det er helt umulig å komme tomhendt hjem når det er plantesalg. Grønnlilje prøvde jeg å så i våres, med null resultat. Duftskumblomst har jeg to stykker av under et gammelt epletre. Tror ikke det er rette plassen. De vokser dårlig, er nok for tørt.
    Hell og lykke med dine nye planter. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er godt å vite at vi er flere som ikke klarer å motstå plantesalg:-) Det er vanskelig å vite hvor nye beboere kommer til å trives, men det er artig å prøve seg frem.

      Slett
  2. Hehe..Ja dette var kjent ja. Og jammen fikk du tak i mye! Og så er det en ganske koselig jobb å få plassert de i hagen:)
    Håper de overlever de vanskelige plantene også. Jeg sliter med solhattene, for det er nok litt for vått til meg. Men det finnes da så mye annet flott!

    :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Før ble jeg kjempeskuffet hvis noe ikke overlevde i hagen min, men nå ser jeg mer positivt på den prosessen. Som du sier, det finnes jo så mye annet flott.

      Slett
  3. Nei, det er helt umulig å gå tomhendt hjem når det er 50% rabatt. Det går omtrent ikke an... Mye fint du fikk kjøpt!

    SvarSlett
  4. Ja, vi er flere her som mangler viljestyrke:-))

    SvarSlett