Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

fredag 10. juni 2016

Fantastiske hagevenner

Alle vet at hagefolk er et helt fantastisk folkeslag:-) De inspirerer og motiverer hverandre, de deler tips og ideer og  bytter gjerne både planter og frø. Jeg som bor så pass langt nord og ikke har noe særlig hagemiljø i nærheten er rett og slett kjempeheldig som har fått hagevenner gjennom bloggen min.
Først var det Bente med blogg Hage 69 grader N  som sendte meg primulaer (primula cockburniana og primula waltoni). Da var jeg helt nybegynner og hadde noen få planter i min påbegynte hage.  Bente har også sendt meg luftløker på nytt i år, siden jeg ikke lyktes i fjor.

En annen hyggelig overraskelse  fikk jeg fra Kathrine http://enhagemeddam.blogspot.no/. Hun sendte meg hasselurt og et koselig kort.


Selv om denne hasselurten hører til herdighetssone 5, virker det som den trives hos meg og begynner å spre seg litt.
Hasselurt  Asarum Europaeum
To år på rad får jeg pakker fra Anne http://hagenvaar-anne.blogspot.no/
I fjor fikk jeg frøene til svart hundekjeks (Anthriscus sylvestris 'Ravenswing' ) , som har begynt å spire nå og snart skal plantes ut.


I går kom det en pakke med snøklokker som ble satt i jord med en gang, selv om det var utrivelig vær ute (naboene mine, som kjørte forbi, mens jeg stod med rumpa i været under regn,  tror sikkert at jeg er helt besatt av hagearbeid)

Med dette innlegget vil jeg takke alle mine hagevenner for flotte gaver, overraskelser, råd og støtte og ikke minst inspirasjon.
God helg! Ønsker alle sammen et fint hagevær!

10 kommentarer:

  1. Hagevenner er gode å ha! Mye fint som du har fått :)

    SvarSlett
  2. Hyggelig med gode hagevenner i blogglandia :) Ha fine hagedager!

    SvarSlett
    Svar
    1. Folk blir veldig overrasket når jeg forteller at jeg får pakker fra bloggvenner:-) Herlig!

      Slett
  3. Hei!
    Håper virkelig at snøklokkene sprer seg. Krysser fingre og tær. Hvis du ikke delte løkklumpene før du plantet dem, gjør det til våren etter at de har blomstret. Jeg gjorde det ikke før jeg sendte dem, for at røttene ikke skulle tørke ut mer. De liker tørre forhold om sommeren.
    God forsommernatt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Anne. Jeg har delt og plantet på to forskjellige plasser for sikkerhets skyld. Det blir spennende å se hva som dukker opp.

      Slett
  4. Ja, ikke sant! Hagevenner i blogglandet er toppers! Og så flott at Hasselurten har overlevd til deg da! Håper den greier mange vintre, og når den har etablert seg, er det nok lettere også.
    Og vil du ha en Ormerotplante, sender jeg gjerne. Den er litt ustyrlig her i min hage med fet jord. Men kanskje den vil oppføre seg litt mere skikkelig til deg? Fin er en, og flott i buketter.
    Bare si ifra:)

    :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå synes jeg at dere skjemmer meg bort. Jeg vil gjerne ha ormerotplante,men problemet er at jeg reiser på ferie 25.06 og man vet aldri hvor fort det går med posten. Er det noe jeg har lovet deg og har glemt? Er det noe du kan tenke deg å ha fra hagen min? Ha en fin uke.

      Slett
    2. Hei igjen!

      Jeg kan sende deg en ormerotplante når du er tilbake fra reisen. De er hardføre og tåler mye, så om du planter den når du kommer tilbake, skulle det nok gå bra, tror jeg.
      Du har ikke lovet, eller glemt noe:) Fint å bli litt bortskjemt,)
      Så bare si et lite pip når du er tilbake, så sender jeg straks.

      :-))

      Slett
    3. Takk, Kathrine. Jeg gir beskjed med en gang jeg er hjemme.

      Slett