Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

tirsdag 15. august 2017

Harepusen på hageinspeksjon og noen hageportretter

Harepusen ble plaget av skjura og kom ut fra gjemmeplassen sin for å inspisere hagen. Så jeg rakk å ta flere bilder av ham.
Først sjekket ham steintrappene mine
 og stein kantene
Flott hagepynt:-)


Helt til denne hagepynten begynner å smake på staudene mine
Haren fikk tilsnakk og sprang bort i fornærmelsen, mens jeg fortsatt å ta bilder i hagen. Rakk å ta noen bilder før det begynte å regne igjen.
Toppklokken er fin, men for aggressiv.  Jeg begynner å angre at jeg ikke har plantet den på en avgrenset område.

Svinerot er et skikkelig blikkfang nå.
Endelig er det stjerneskjermtid. Jeg elsker denne planten, som har så lang blomstringstid.
Stjerneskjerm Astrantia major "Ruby Wedding"



Stjerneskjerm Astrantia major "Ruby Wedding"
 Jeg har to hvite stjerneskjerm, en med rosa skjær og en med grønn. Jeg tror at begge to heter Star of billion
Stjerneskjerm med hvitgrønn blomster er den største av alle, noe som ikke vises på bildet. Jeg har også plantet stjerneskjerm Astrantia major Roma, men den finner jeg ikke.
Stjerneskjerm Astrantia major Star of billion
Emei-lerkespore er endelig i blomst.
Emei-lerkespore Corydalis omeiana
Men den største nyheten er at martagon lilje blomster hos meg for første gang:-)
Martagonlilje   Lilium Martagon


Det har vært mye regn og vind i det siste. Kjempekragen har lagd seg ned, men den er fin uansett.

5 kommentarer:

  1. Så søt den er! Den er flott hagepynt. Skjæra og den er nok ikke så gode venner, nei. Nydelig martagonlilje!

    SvarSlett
  2. Hei. Ikke verst å klare å ta bilder av den. De kan være ganske sky. Flotte bilder. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Kjempefine bilder! Men den vil kanskje finne mye spiselig i hagen din? Håper det går bra.
    Så gøy martagonliljen din er i blomst! Lerkespore er en favoritt her.
    Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  4. Hei Inna

    Morsomt med din hareunge:)
    Og haven ser godt ud - Astrantia ser ud at trives og din martagon lilje blomsytrer jo flot!

    Ha en dejlig ansdag

    SvarSlett
  5. Så søt den var! Nyt duften av den liljen...den er en av mine favoritter. Stjerneskjermene har overlevd vind og uvær her, og de sprer seg noe voldsomt.

    Ha en fortsatt fin sensommer :)

    SvarSlett