Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

søndag 10. juni 2018

Hagen i det kalde været

Til tross for knapt +3 grader og junisnø blomstrer det faktisk i hagen. Botaniske tulipaner er klar til å vise seg frem.
Tulipa Sylvestis
 Det er ikke bare løkplanter som fargelegger hagen nå. Primula er også i full blomst.
Blåstjerne Scilla 'Siberica' og Hagenøkleblom Primula elatior
Blå kuleprimula Primula D. "Blaue Auslese" og Hagenøkleblom Primula elatior

Primula hirsuta

Hagenøkleblom Primula elatior


Flere trær og busker har begynt å spire og det er kanskje på tide siden kalenderen sier at vi er godt i gang med sommeren:-)
Rødkornell 'Fairbanks'. Cornus ser. 'Fairbanks'
Det er artig å se at snøklokke kommer igjen. Min første snøklokke fikk jeg fra min hagebloggvenn for 2 år siden. Før det klarte jeg ikke å få til disse flotte blomstene.
Snøklokke



Blåstjerne Scilla 'Siberica'


Vi gir ikke opp håpet på litt varme og oppholdsvær. Jeg har jo bestilt min årlige pakke fra Draglands planteskole og trenger noen dager ute for å forberede noen blomsterbed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar