Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

torsdag 21. juni 2018

I hagen nå

En av mine yndlingsblomster er ruteliljer, som jeg har hatt i noen år nå. Endelig har jeg fått til en hvitt rutelilje også

Fritillaria 'Meleagris'

Fritillaria 'Meleagris'


Fritillaria 'Meleagris''



Plutselig oppdaget jeg noen perleblomster som ble plantet for noen år siden. Det betyr at de kan overleve her, i hvert fall noen av dem:-)
Muscari Latifolium


Muscari Latifolium
Fornøyd med fargekombinasjonen i dette blomsterbedet. Vet ikke helt om det er aurikelen som prøver å etterlikne akeleie eller motsatt.


Vårakeleie og aurikler
Se på dette fantastiske bladverket. Himalaya-fotblad er en flott plante.
Himalaya-fotblad Podophyllum hexandrum
 To planter med vakre bladverk i samme blomsterbed tiltrekker oppmerksomhet uten å blomstre.

Broket Kosakkveronika Veronica gentianoides 'Variegata' og Koreabronseblad Rodgersia podophylla

Kosakkveronika kommer til å blomstre ganske snart
Broket Kosakkveronika Veronica gentianoides 'Variegata'
Tydeligvis er jeg ikke helt alene når jeg pusker i hagen.



4 kommentarer:

  1. Hei
    Ruteliljer er også min løkfavoritt. Det er et koselig vårtegn når de kommer frem.
    Takk for titten i bloggen din :)

    Vivi

    SvarSlett
  2. Ja, Ruterliljene er veldig fine og sprer seg fint på gressmatten og i bedene. Nesten som porselen, men heldigvis mer hardfør:) De hvite har jeg også brukt litt tid på å få etablert. Flotte vårtegn hos deg.

    SvarSlett
  3. Koselig at kosakkveronikaen snart blomstrer til deg.

    :-)

    SvarSlett
  4. I love the spotted flowers in the first photo, I don't think I have ever seen this species of flower. Thanks for the share. Hope you have a wonderful rest of your day, thanks for the share. Keep up the posts.
    World of Animals

    SvarSlett