Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

søndag 12. august 2018

Innkjøp som ikke ble notert

Ikke rart jeg ikke forstår hva slags planter som har begynt å spire hos meg. Plutselig fant jeg en hel pose med plantelapper og kom på at jeg hadde et innkjøp seint på høsten på Antonshagesenteret i Kirkenes.



Her er mine nye helter:
Bjørkedbladspirea Spirea betulifolia "Umeå"
Liten solblærespirea Physocarpus opuli "Little Devil" (rakk ikke å plante den ut og den overvintret i kjelleren. Ser ganske dødt ut nå. mest sannsynligvis tørket ut:-(
Fjellflokk Polemonium reptans "Blue Compact" ( har hvit fjellflokk, som jeg fikk fra ei dame I Berlevåg. Den sprer seg med frø overalt hos meg nå)
Galium odoratum
Hvit fredløs Lysimachia clethroides
Fjærnellik Dianthus plumarius "Dinetta Lila"
Stjerneskjerm Astrantia major Roma
Stjerneskjerm Astrantia major Star of billion
Heuchera sanguinea "Splendens"
Echinacea "Doubledecker"
Sempervivum Dark Beauty
Saxifraga Pixie Pink
Saxifraga Pixie White
Saxifraga arendsii Carpet Purple
Saxifraga arendsii Carpet White
Gulltvetann Lamiastrum galeobdolon "Florentinum"
Kattemynte Nepeta faassenii
Thymus pulegioides Foxley
Snøsløyfe Iberis sempervirens "Weisser Zwerg"
Storkenebb Geranium macrorrhizum "Ingwersen's Variety"
Phlox paniculata Flame White
Toppklokke Campanula glomerata "Schneekrone"
Aster novi-belgii White Ladies
Bitterbergknapp Sedum acre "Yellow Queen"
Kuletistel Echinops bannaticus "Blue Glow"





2 kommentarer:

  1. Kjekt med en sånn oppsummering! Det skal jeg også ha snart. Ting har gått litt over styr denne sommeren, så notater om plantekjøp har blitt utsatt.
    Fjellflokk skal jeg aldri ha i hagen. Jeg har sett det hos en venninne, og hele hagen ble invadert av den. Echinacea, overlever de hos deg?
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kjekt med slike lister. Jeg begynner å miste oversikt over hva slags planter som er hos meg. Jeg tror ikke at echinacea har overlevd. Fjellklokk sprer seg her også, men det er ikke noe problem å luke den bort. Ha en fin ny uke!

      Slett