Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

onsdag 29. august 2018

Siste sommerdager i hagen

Mange nye og gamle planter som blomster nå.
Ridderspore blomstret ikke i fjor, men i år er den virkelig vakker. Fargen er rett og slett nydelig.
Ridderspore Delphinium Magic Fountain

Ridderspore Delphinium Magic Fountain

Ridderspore Delphinium Magic Fountain
Jeg samler på Årets stauder. Fagerklokke "Snøhvit" er en av dem. Den har vokst seg enormt, så jeg må vurdere å flytte den en annen plass i hagen.

Fagerklokke Campanula persicifolia "Snøhvit"

Fagerklokke Campanula persicifolia "Snøhvit"
En av favoritt buskene mine. Denne spirea begynner å spire veldig tidlig og bidrar til å sette litt farger i en ellers grå vårhage.
Norrlandsspirea Spiraea japonica “Norrbotten”
Heuchera har overlevd vinteren og blomster. Ikke verst.
Heuchera sanguinea "Splendens"
Nepalmure ble plantet i fjor og foreløpig er det bare en blomst.
Nepalmure Potentilla Nepalensis "Miss Willmott"
 Kattehale trives og blomstrer i år også.
Kattehale Lythrum salicaria "Robin"
 I år har jeg plantet oregano, så det blir spennende å se om den trives hos meg.
Oreganum vulgare "Compactum"



4 kommentarer:

  1. Hejsa

    Super billeder - imponerende frodighed så langt mod nord!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  2. Hei!

    Den spireaen er god her i Bodø også. Og den sår seg, eller setter rotskudd, jeg har ikke helt funnet ut av det. Men det var plutselig bittesmå babyspireaer med en blomst hver langs veien.

    Nepalmure var bare nydelig. Håper den er minst like fin til neste år :)

    Ha en fortsatt fin høst :)

    SvarSlett
  3. Hello,
    I found your blog at another blog, and I'm glad I found it !
    Very beautiful photos of the plants in your beautiful garden.
    In the north the flower season is not very long I think.
    Wish you a nice evening,
    Els

    SvarSlett