Instagram

https://www.instagram.com/beautyofthefarnorth/

tirsdag 22. juli 2014

Hagen nå

Det var kjempekoselig å komme fra ferien og bli møtt med dette.

 

Hagen ser mye grønnere og frodigere ut enn for 3 uker siden.


 Vi kan ikke skryte av god sommertemperatur i år og blomstrer merker det uten tvil. Det er "forsommer"planter som dominerer i hagen nå. Broket Kosakkveronika, vårakeleie og smågullkorg spiller første fiolin akkurat nå.



Tulip "White Triumphator" og Jonsokblom er nesten avblomstret, men det er mange andre stauder som står med knopper klare til å vise frem sin skjønnhet.


 Valmue blomstrer hele sommer hos meg, men det er første gang jeg ser prakthumleblom i blomst. Vanligvis er den avblomstret når jeg kommer fra ferie.


 Foreløpig har jeg bare tatt oversiktsbilder i full fart, men jeg gleder meg til å rusle i hagen med kamera og finne små skatter som gjemmer seg i hagen. Jeg har sett planter som er nye i paradiset mitt og jeg ser frem til å bli kjent med dem:-)))



Bildet under er tatt fra soverommet i 2.etasje.


2 kommentarer:

  1. Hagen din er fantastisk flott og det er imponerende hva som gror så lang øst og nord i landet vårt.

    SvarSlett
  2. Så flott! Og lekkert med all steinen mellom bedene.

    :-)

    SvarSlett